איך לעבור כל ראיון עבודה באמצעות שימוש ב 3 טכניקות מעולם ההפעלה?

לחיצת ידיים

בסופו של יום, גם ריאיון עבודה, כמו כל שאר הדברים בחיים, מורכב מאנשים. מהבנה שלהם, מניתוח, מאפיון, מהפעלה. אין שוני בין הפעלת סוכן או מרגל לבין התבוננות במראיין כאחד שכזה, המופעל על ידנו.

 

תשכחו לרגע כל מה שידעתם על ריאיון עבודה סטנדרטי. הגשתם קורות חיים, התקשרו אליכם, ביקשו ממליצים, דיברו איתם, הזמינו אתכם לריאיון, התלבשתם יפה, אולי התרגשתם מעט, הגעתם, דיברתם, עניתם לשאלות ולאחר מכן פשוט המתנתם לתשובה. האם זה יכול לעבוד? וודאי שכן. אנשים עושים את זה כבר שנים, מתחברים לרוטינה הזו, פועלים לפיה ופשוט מחכים שיקבלו אותם לאחת העבודות אליה הם הגישו קורות חיים.

 

אך האם זה חייב להיות ככה? ממש לא. ההחלטה אם להיות בצד המוביל או בצד המובל היא לגמרי שלכם. למרות שזה נשמע מופרך, כי אתם אלה שרוצים את העבודה ולא העבודה היא זו שרוצה אתכם… נכון? לא.

 

בעולם הגיוס וההפעלה ישנן מספר טכניקות, לכאורה, שמאפשרות לאדם לייצר שיח, מעמד ואמון מול אחר. לגרום לאחרון לרצות את הראשון. במאמר הזה, בחרנו להתמקד ב 3 מהטכניקות הללו:

 

  • איסוף מל"מ
  • אטרקטיביות
  • יצירתיות

 

לפני הכל וכמו שאמרנו, תשכחו מכל מה שידעתם על ריאיון עבודה. נסו לראות כל אחד מהמראיינים שתפגשו בתור פוטנציאל ("סוכן") שיהיה מוכן לעשות הכל עבורכם, אם רק תדעו לגשת אליו בצורה הנכונה.

 

שנתחיל?  

 

איסוף מל"מ – מודיעין לקראת מבצע. נשמע הזוי? מצחיק? דבילי? אם כן, אתם בכלל לא במקום הנכון. כל ריאיון עבודה הוא מעין מבצע שיש להצליח בו. כדי להצליח במבצע, לא משנה בכלל מאיזה סוג נדרש לאסוף מודיעין; מידע חשוב שיאפשר לנו למצוא את הדרך הנכונה לגשת לסיטואציה המיוחלת.

 

לדוגמא, אם אני שולח קורות חיים לחברת סטרטאפ שמתעסקת בעולם הגיימינג, רצוי מאוד שאגיע לריאיון העבודה לאחר ששיחתי במשחק הדגל של החברה ואולי גם משחקים נוספים שהיא יצרה. חברה שכזו, מעצם היותה חברה שמפתחת משחקים, לרוב תשמור על וייבים מסוימים במקום העבודה שנוגעים לעולם התוכן שלה. להבדיל מחברה שמפתחת שבבי מחשב, או חברת שירותי בריאות, בחברת גיימינג, אפשר להניח, האנרגיות של העובדים יהיו אחד הדברים החשובים למי שיראיין אתכם והוא ירצה לבדוק אם אתם מתאימים. כמובן, שמודיעין מהסוג הזה הוא דבר שניתן לבדיקה עוד לפני הפגישה, שכן יש עובדים לחברה הזו וניתן לפנות אליהם ולברר.

 

עד כמה חשובה לכם המשרה? כמה תהיו מוכנים להשקיע? זו בחירה שלכם. רמת המודיעין שתוכלו להשיג בטרם הריאיון היא עצומה ולעיתים ביכולתה לשנות לחלוטין את כל מה שחשבתם על מקום העבודה. יתרה מכך, אולי בכלל תגלו לפתע שאתם לא מעוניינים לעבוד שם? לכו תדעו.

 

חזרה לענייננו, איסוף המל"מ יתמקד גם במראיין (אם תוכלו לבדוק לפני את זהותו), בסטאטוס החברה או העסק אליו פניתם, במנהלים שלו ובפועלו. ככל שתדעו יותר, תוכלו להשתמש במהלך הריאיון ביותר התאמות לכל אחת מהסיטואציות בהן תתקלו. אם תעשו זאת מספר פעמים אגב, בכל מיני התנסויות, תגיעו למצב ובו אפילו תוכלו להוביל את השיחה. גם אם המראיין, ירגיש שהוא עצמו מוביל אותה.

 

לדבר הבא, אטרקטיביות.

 

איך להיות אטרקטיביים (במובן של פיתוי ומשיכה)  זה דבר ששמור לאין סוף מאמרים בפני עצמם אולם עצם המודעות לכך שכל העולם הזה פועל על סקס וכוח יכול לסייע לנו במצבים שונים ומורכבים. אין הדבר אומר שבריאיון העבודה צריך לפלרטט עם המראיינים או להתחיל איתם באופן מוחצן. ממש לא. חלקנו בזוגיות וזה אפילו לא מתאים, אבל יש דבר שנקרא סקס אפיל.

 

זוהי בעצם רמת הביטוי המיני שלנו כך שאחרים מולנו מרגישים בנוח במחיצתנו או שלא. הסקס אפיל שלנו הוא חלק בלתי נפרד מהאישיות שלנו ואנו מציגים אותו במידה זו או אחרת בכל סביבה ובכל מצב.

 

לאנשים יש תחושה שזה דבר דיכוטומי, או שיש למישהו סקס אפיל או שלא, אך מסתבר שיש לנו שליטה עליו. השלב הראשון הוא להיות מודע למרכיבים של הסקס אפיל ואז להשתמש בהם נכון כך שבתום פגישה אנשים ירצו להכיר אותנו יותר ויכוונו לקשר הדוק יותר מולנו או שדווקא נרצה להגביל את מידת הקשר ואז נרסן את המיניות שאנחנו מביעים. כדי להתחיל להשתמש ביכולת הזו בצורה טובה, צריך ראשית להיות מודעים לה ולאחר מכן, ללמוד לווסת אותה. על כך… במאמרים הבאים.

 

ולנקודה האחרונה – יצירתיות.

 

ריאיון עבודה הוא רגע מלחיץ לכאורה, בפני עצמו. אין על כך ספק. יצירתיות לעומת זאת, מאפשרת לנו לרקוד בין הטיפות. לא ללכת ביניהן, לרקוד. היצירתיות תאפשר לנו למצוא תשובות מעניינות (שאולי כדאי אפילו להכין את חלקן מראש לפחות ברמה הרעיונית ואז בריאיון עצמו לשחק עם הניסוח שלהן).

 

היצירתיות מאפשרת לנו להתמודד עם רגעים מורכבים ולמצוא פתרונות שמחוץ לקופסא. בהפגנת יצירתיות, מוכיח המרואיין למראיין שהוא אינו מקובע. להפך. מוכח באופן ברור למראיין באותם הרגעים שהמרואיין יכול להתמודד עם מצבים שאינם פשוטים ולהפעיל את גלגלי המוח בהתאמה מוחלטת לסיטואציה מבלי להיכנס לפאניקה.

 

ואיך מייצרים יצירתיות או משפרים אותה? כעצה להתחלה, נסו להתקלח הפוך, באופן שונה ממה שאתם "רגילים". נסו בארוחת שישי, למצוא מקום ישיבה אחר בכל פעם ולא להיתקע על "המקום הקבוע". חבקו שינויים, אל תפחדו מהם. האמינו לנו, השינוי  במקרה שכזה יהיה מידי. עד כאן להפעם בנושא ריאיונות עבודה. הכל מורכב מאותם הדברים בדיוק והשינוי האמיתי מתחיל בגישה שלנו לסיטואציה, כמה נהיה מוכנים להשקיע? כמה אנחנו מבינים, שלהבין אנשים אחרים… זו הדרך היחידה.

 

רוצה לדבר איתנו?

שיתוף:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לשיחה עם נציג...

השאירו פרטים מלאים ונציג יחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן