הנה כמה עקרונות מרכזיים שתוכלו להתחיל להשתמש בהם כבר עכשיו:
עקרון ההדדיות: אנשים נוטים להחזיר טובה למי שעשה להם טובה קודם.
דוגמה: הציעו עזרה קטנה או מתנה סמלית (כמו הזמנה לקפה) לאדם שאתם רוצים להשפיע עליו. ברוב המקרים, הוא יחוש צורך להחזיר לכם בעתיד, לעיתים אפילו בצורה משמעותית יותר.
עקרון ההוכחה החברתית: אנשים נוטים לאמץ דעות והתנהגויות שנחשבות נפוצות בקרב אחרים.
דוגמה: כשאתם רוצים לשכנע אדם לאמץ רעיון חדש, הציגו בפניו עדויות של אחרים. ככל שהוא ירגיש חלק מרוב, כך יהיה קל יותר לשכנע אותו לפעול באופן דומה.
עקרון המחסור: ערכו של דבר עולה בעינינו כשהוא מוגבל או נדיר.
דוגמה: הציגו את ההצעה שלכם ככזו שמוגבלת בזמן, בכמות או בזמינות. אנשים נוטים למהר לקבל החלטות כדי לא להפסיד הזדמנויות מיוחדות.
עקרון התגמול: אנשים נוטים לחזור על התנהגויות שמובילות לתגמול חיובי.
דוגמה: תגמלו מיד התנהגות חיובית שאתם רוצים לעודד, אפילו במילה טובה או במחמאה פשוטה. כך תוכלו לגרום להתנהגות הזו לחזור על עצמה שוב ושוב וליצור התניה אצל האובייקט.
עקרון הסמכות: אנשים נוטים לציית לסמכות, אמיתית או נתפסת.
דוגמה: כשהמסר שלכם נתמך במומחה או בגורם סמכותי מוכר, אנשים ייטו לקבל אותו יותר בקלות ולפעול בהתאם.
עקרון העקביות: אנשים נוטים להתנהג בהתאם להצהרות קודמות שלהם.
דוגמה: בקשו מאדם להתחייב תחילה לדבר קטן, ומשם תובילו אותו לצעדים גדולים יותר.
עקרון החיבה: אנשים מושפעים יותר מאנשים שהם מחבבים.
דוגמה: צרו אווירה נעימה, מצאו תחביב משותף או עניין אישי בשיחה כדי להגביר את הסיכויים שהאדם השני יפעל לפי רצונכם.
לסיכום, מרבית בני האדם מנהלים תקשורת בצורה אינטואיטיבית ולא בצורה ממודלת סיסטמטית. ככל שתטמיעו יותר מנגנונים מובנים ופחות תתבססו על אינטואיציה, כך תובילו את עצמכם לתוצאות טובות, יעילות ומועילות יותר בכל אינטראקציה.
כמידי שבוע נציין את העובדה שעדין מצויים בשבי של ערביי עזה 59 ישראלים, שערביי איו״ש יעשו בדיוק אותו דבר אם תהיה להם אפשרות ושיש לנו חובה מוסרית להשמיד כל אויב שחושב להרים את ראשו ולפגוע במדינת ישראל ובאזרחיה.
אהבתם? כתבו לנו בתגובות.
יש לכם שאלה? אנחנו זמינים – לפנייה בוואטסאפ
בשורות טובות,
001.